Få hjälp med Projekthantering och redovisning:

Anpassade tjänster för dig som hantverkare

Hantverkare är en av våra vanligaste branscher och rymmer t ex bygg, vvs och el. Här finns många mindre företag med upp till tio anställda. Hantverksföretag är ofta konjunkturkänsliga och kan därför ha nytta av rådgivning om till exempel varierande likviditet. Men det finns också specifika tjänster som är särskilt viktiga för hantverksföretag.

Projekthantering
För hantverkare som arbetar med flera projekt samtidigt är projekthantering avgörande. Planering av jobb och ordrar – både löpande och fasta – samt uppföljning av lönsamhet och hantering av eventuella tilläggsbeställningar, kan göra stor skillnad på den övergripande affären för bolaget.
Projekthantering ger även kontroll över pågående arbetet. Detta är viktigt för att kunna visa ett korrekt resultat löpande då även pågående arbeten/upparbetade intäkter räknas in.

Projektredovisning
Redovisningsmässigt måste hantverkare, bland mycket annat, hålla koll på hur mycket tid som läggs på respektive projekt eller order, men också tillhörande kostnader och inköp. Detta ger underlag till fakturering, men även förutsättning att följa upp lönsamhet och se att man har rätt priser för sina tjänster.

Inom vissa hantverksyrken, som till exempel elektriker och vvs, används mängder av olika artiklar vilket innebär att det är extra viktigt att hålla isär olika projekt och kundordrar. Ofta handlar det också om olika leverantörer och omfattande prislistor. Här är det nödvändigt med system som klarar att hantera en hög grad av komplexitet så att allt material som används på ett jobb faktiskt också räknas med och blir fakturerat.

För hantverkare, med stora mängder leverantörsfakturor, skapar digitala system kontroll och underlättar att koppla kostnad till rätt projekt när kostnaden kommer.

Vi på LR Revision och Redovisning är vana att arbeta med projekthanteringssystem och integrationen mot redovisningssystem. Genom att använda digitaliserad redovisning och koppla ihop olika system kan man få mycket information om företaget; vad man tjänar pengar på och var man kan göra förändringar. Information som blir utmärkt underlag för framtida kloka beslut.

Hitta ditt närmaste kontor så hjälper vi dig vidare!

Med oss på LR Revision & Redovisning får du:

  • Effektiv projektredovisning
  • Smarta digitala lösningar
  • Ordning och reda = lönsamhet
  • Hjälpen just du behöver
  • Personlig kontakt

LR Online: Smart och flexibelt

LR Online integrerar fakturering och registrering av utlägg. Du kan enkelt logga in från din dator eller mobil, till exempel för att fakturera eller registrera utlägg och reseräkningar även på projekt.

Med LR Online har du också alltid tillgång till redovisning, viktig administration och företagets ekonomi online – oavsett om du är på jobbet, hemma eller på resande fot. Dessutom har du tillgång till ditt arkiv där du kan spara årsredovisningar och beslutsdokumentation.

  • Du bestämmer själv vem som ska göra vilka arbetsuppgifter.
  • Du slipper programinstallationer och uppdateringar på egen utrustning.
  • Du kan vara trygg – säkerhetskopiering sker automatiskt.
  • Du kan enkelt integrera LR Online med andra digitala tjänster.
  • Du sparar tid!

Kompetenta redovisningskonsulter: en kvalitetsgaranti

Våra redovisningskonsulter har erfarenhet och hög kompetens och följer alltid de branschstandarder som är uppställda för auktoriserade konsulter. Det ger en trygghet i att få uppdaterad hjälp enligt effektiva, kvalitetssäkrade rutiner och gällande lagar och regelverk.

Auktorisation via SRF eller FAR är ytterligare en bekräftelse på konsultens erfarenhet och kompetens, och hos oss är flera av våra / alla konsulter auktoriserade.